Wyprawa odbędzie się na stalowym jachcie typu Rigiel, wybudowanym w 1988 roku przez Stocznię Remontową w Szczecinie.
s/y Barlovento II powstał z myślą o dalekich i trudnych wyprawach.Doskonale sprawdził się już w rejonach północnych, między innymi w rejsie dookoła Jan Mayen, Islandii i przez cieśninę Pentland Firth, oraz w rejsie dookoła Zachodniego Spitsbergenu.
Tym razem popłynie jeszcze dalej…
Dane jachtu
Długość: 15,90 m
Szerokość: 4,37 m
Zanurzenie: 2,5 m
Typ ożaglowania: kecz bermudzki
Powierzchnia ożaglowania: 100 m2
Żagle: genua i kliwer rolowane, grot i bezan klasyczne
Silnik: PZM Puck SW 266/M5
Moc silnika: 54 KM
Załoga: do 12 osób
Kadłub: stal
Ocieplenie kadłuba: styropian
Ogrzewanie: gazowe typu TrumaJacht posiada jedną kabinę 4osobową, 2 kabiny dwuosobowe, kabinę kapitańską oraz przestronna mesę. Osłonięte stanowisko sternika znacznie zwiększa komfort wacht a dwa rolowane przednie żagle podnoszą bezpieczeństwo i wygodę żeglowania.